site stats

موزیسین ها و هنرمندان ایرانی که در جام جهانی شرکت کردند

16493 بازدید
موزیسین ها و هنرمندان ایرانی که در جام جهانی شرکت کردند

جام‌جهانی یک حادثه ورزشی صرفا نیست. رویدادی است که با محوریت ورزش دیدنی فوتبال، محلی برای عرضه امکان‌های فرهنگی هنری کشورها به حساب میآید. با نگاهی به جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲ به موازات رقابت فوتبالیست‌های کشورمان در مستطیل سبز استادیوم‌ها، هنرمندان ایرانی نیز سرگرم کاراند.

به گزارش خبرگزاری شنو، به نفل ار فارس کیدذ جام‌جهانی یک رخداد ورزشی صرف نیست. رویدادی میباشد که با محوریت ورزش جالب فوتبال، محلی برای عرضه امکان‌های فرهنگی هنری کشورها به حساب میآید. با اینگونه نگاهی در جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲ به موازات رقابت فوتبالیست‌های کشورمان در مستطیل سبز استادیوم‌ها، هنرمندان اهل ایران نیز درگیر کاراند.

 در جام جهانی قطر هنرمندان کشورمان در عرصه‌های متفاوت حضور دارند؛ از دسته‌های موسیقی گرفته تا طراحان عروسک و مد و لباس.


مجموعه‌های هنری

در‌این رویداد جهانی، مجموعه‌های هنری «فرخه»، «آوای موج»، «آنامیس»، «ارکستر سرانه» و «مجموعه عروسک‌های غول پیکر» فعالیت می‌نمایند.

مجموعه‌ آوای موج به مقطع سه روز در دو گروه madinatahan و Barahat al janoub به بازه زمانی چهار روی صحنه رفتند.

دسته آنامیس (میناب) هم در کورنیش و استادیوم بن علی قبل از بازی کشور‌ایران و ولز و در سوق واقف اجرا داشت.

تیم فرخه با اجرای حرکات موزون، در بهارات الجنوب و مدینتهان به بازه چهار روز روی صحنه رفتند. این تیم هنری همینطور در فیفا فن زون و استادیوم بن علی پیش و پس از بازی جمهوری اسلامی ایران و ولز انجام داشتند.

دسته ارکستر رسانه به سرپرستی سینا ذکایی در افتتاحیه نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در کتارا روی صحنه رفتند و همینطور پنج شب انجام در استیج راءس فرهنگی هنری مسیلا و همینطور قطر مول را عهده‌دار بودند.

از سایر برنامه‌های هنرمندان اهل ایران در جریان رقابت‌های جام جهانی به تیم نقالی برمی‌گردد. این مجموعه با اجرای بهاره جهاندوست و مرشد ناری در شهرک فرهنگی کتارا اجرا داشتند.

 

عروسک‌های غول پیکر وابسته به مجموعه حامد زارعان میباشد که در کورنیش به بازه زمانی پنج شب و در شهرک فرهنگی کتارا برای حاضران در جام‌جهانی ایفا نقش کردند این عروسک‌ها با تیم‌های متفاوت موسیقی اهل ایران و غیرایرانی نیز به اجرا پرداختند.

برپایی نمایشگاه مد و لباس و صنایع دستی از سایر برنامه‌های هنرمندان اهل ایران در قطر میباشد. نمایشگاه اصلی در مجموعه فرهنگی هنری کتارا برقرار میباشد و دسته‌ای از ۱۰ طراح لباس برتر اهل ایران در آن به اکران درمی‌آید.

09 آذر 1401

اشتراک گذاری مطلب